سلسله جلسات مهدویت حضرت آیت الله دکتر قرهی(حفظه الله) - جلسه ششم

فصل ششم


 

پیشوای دوستان خدا

قرآن كريم و مجيد الهي بالصّراحه بیان می‌فرمايد که انتخاب امام از ناحیه پروردگار عالم است و این انتصاب امامت، به صورت جعل دائمي است، «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً»[1].

نبوّت نیز از ناحيه مردم نیست. هيچ أحدي حتّي اهل جماعت بيان نكرده­اند كه نبوّت و رسالت از ناحيه مردم است، بلکه تمام اديان الهي در اين مقوله متّفق­القول هستند كه نبوّت و رسالت از ناحيه مقدّس باري­تعالي است.

از طرف دیگر، شيعه با توجّه به قرآن كريم و مجيد الهي و مباني­ای كه از ناحيه حضرات معصومين(عليهم صلوات المصلّين) و مخصوصاً خود پيامبر عظیم­الشّأن(صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) به عنوان صاحب رسالت و صاحب دين، در دست دارد، معتقد است که امامت هم از ناحيه پروردگار عالم است.

یکی از ادلّه­ای که از باب آیات وجود دارد، این است که پروردگار عالم در مورد حضرت ابراهيم خليل(علي نبيّنا و آله و عليه الصّلوة و السّلام) بيان فرمودند: او بعد از ابتلائات بسيار و عالی بیرون آمدن از همه آن امتحانات «فَأَتَمَّهُنَّ»[2]، امام شد. همان­طور که می­بینید در آن‌جا هم عنوان جعل به کار برده شده است «قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً».

اگر بخواهیم این بحث را از باب روايي بررسی کنیم، می­توانیم به روایتی اشاره کنیم که حتّي خود اهل جماعت هم آن را نقل کرده­اند و آن این است که ابو­نعيم حافظ، از علماي اهل جماعت، با سند خود از اسلمي روايت می‌کند: پيامبر عظيم­الشّأن، حضرت محمّد مصطفي(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) بيان فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ تَعالي عَهِدَ إِلَيَّ فِي عَلِيٍّ عَهْداً فَقُلْتُ يَا رَبِّ بَيِّنْهُ لِي»[3] پروردگار عالم درباره علي(صلوات اللّه و سلامه علیه) از من عهدی گرفت و آن عهد هم اين‌گونه بود كه فرمود: «اِسمَع إِنَّ عَلِيّاً رَايَةُ الْهُدَى وَ إِمَامُ أَوْلِيَائِي» بشنو، به حقيقت كه علي پرچم هدايت و امام و پيشواي اولياء من است - اولياء یعنی آن‌هايي كه دوست خدايند[4] -

ادامه نوشته

آرماگدون؛ تدارک جنگ بزرگ(2)


 ريگان: برای يك هارمجدون واقعی مسلح شويم‏

آرماگدون؛ تدارک جنگ بزرگ (2)<br>ريگان: برای يك هارمجدون واقعی مسلح شويم‏
رونالد ریگان، رییس جمهور اسبق آمریکا.

نویسنده: گریس هال سل 
تـرجمــه: خســرو اســدی


رستگار شدگان "ربوده" خواهند شد:  

در گشت سال 1983، كه به سرپرستی فال ول تشكيل شده بود، من به كلايد كه ظاهرا بخشهای زيادی از كتاب عهد عتيق و عهد جديد را از بر كرده بود، گفتم كه درباره چگونگی پايان يافتن حالت جذبه و ربودگی، دچار معما شده‏ام. كتاب مقدس در اين باره چه می‏گويد؟  

كلايد گفت كه اصطلاح فرو شدن به حالت جذبه و خلسه در كتاب مقدس يافت نمی‏شود؛ اما به معنای از خود بيخود شدن و ربوده شدن، هست؛ و به صحنه‏ای كه در رساله اول پولس رسول به تسالو نيكيان، باب چهارم، آيه‏های 16 و 17 آمده است، اشاره دارد: "زيرا خود خداوند با صدا و به آواز رييس فرشتگان و با صور خدا از آسمان نازل خواهد شد و مردگان در مسيح اول خواهند برخاست. آنگاه ما كه زنده و باقی باشيم با ايشان در ابرها ربوده خواهيم شد تا خداوند را در ملكوت استقبال كنيم و اين چنين هميشه با خداوند خواهيم بود.".....  


ادامه نوشته

متن کامل کتاب «آرماگدون: تدارک جنگ بزرگ»

متن کامل کتاب «آرماگدون: تدارک جنگ بزرگ»

 اتحاد پنهانی میان اسراییل و مسیحیان دست راستی آمریکا

نویسنده: گریس هال سل 
تـرجمــه: خســرو اســدی


نبرد هارمجدّون:

از سال 1980، این عادت در من پیدا شده است كه هر یكشنبه، برنامه «ساعت بشارت انجیل كهن» فال ول را در تلویزیون بگیرم.  

براى آنكه مطالب بیشترى درباره خداشناسى هار مجدون فال ول بدانم؛ و دریابم كه پیروانش تا چه اندازه مانند خودش فكر مى‏كنند، در سال 1983، در گشت مسافرتى به سرپرستى او به سرزمین قدس، نام نویسى كردم.  

من یكى از 630 نفر مسیحى‏اى بودم، كه از نیویورك به تل آویو پرواز كردیم. در آنجا ما را به گروههاى حدود 50 نفرى تقسیم كردند. به هر یك از گروهها یك اتوبوس و یك راهنماى اسراییلى اختصاص داده شده بود. ما پس از یك استراحت شبانه با اتوبوس هایمان به راه افتادیم.  

حالا در این سفر كوتاه، شما هم با من همراه شوید:  ...

منبع: AVINY.COM 

ادامه نوشته

ایدئولوژی آرماگدون چیست؟

آرماگدون

مسیحیت به سه شاخه كاملاً جدا و مخالف یكدیگر یعنی كلیسای كاتولیك روم، ارتدكس و پروتستان تقسیم شده است. این سه كلیسا در اعتقادات دینی و مراسم عبادی كاملاً از یكدیگر جدایند و مانند سه دین مختلف عمل می كنند و حتی انجیل كلیسای پروتستان با انجیل كلیسای كاتولیك تفاوت زیادی دارد. یكی از ویژگی های كلیسای پروتستان رابطه بسیار نزدیك آنها با دولت های اروپایی می باشد و این دولت ها برای ترویج مسیحیت پروتستان از مبلغان خود در كشورهای جهان سوم حمایت های گسترده مالی، تبلیغاتی و سیاسی می كنند؛ به عنوان مثال در انگلیس دولت و كلیسای پروتستان از هم جدا نیست و ملكه انگلیس در رأس دولت و كلیسا قرار دارد.

در یك قرن گذشته جریان جدیدی كه در بین پروتستان ها فوق العاده قدرتمند شده است مكتب نوظهور «مبلغان انجیل» می باشد. قبل از جنگ جهانی دوم این مكتب نوظهور به بنیادگرایی معروف است در جامعه آمریكا نفوذ فراوانی دارد.

آنچه مشخص است اینکه این نحله فکری، بنیاد محکم الهی و آسمانی ندارد و بر اساس یکسری شواهد و حدس و گمانها، پایه ریزی شده است

اصول و مبانی جریان مبلغان انجیل در آمریكا و انگلیس حمایت همه جانبه عقیدتی و سیاسی از صهیونیسم می باشد و آنها اعتقاد دارند كه پیروان كلیسای پروتستان برای ظهور دوباره مسیح باید چند خواسته مسیح را كه در تفاسیر انجیل در قرن بیستم به عنوان پیشگویی های انجیل بیان شده، عملی نمایند. پیروان این مكتب خود را از مبلغان انجیل می دانند و اعتقاد دارند پیروان این مكتب، مسیحیان دوباره تولد یافته می باشند كه فقط اینان اهل نجات خواهند بود و دیگران هلاك خواهند شد. از ویژگی های ممتاز پیروان این مكتب اعتقاد راسخ و تعصب خاص به صهیونیسم می باشد و تعصب این مسیحیان به صهیونیسم بیش از صهیونیست های یهودی مقیم اسرائیل و آمریكا می باشد. اما یک ایدئولوژی بسیار مهم و مقدسی که پیروان صهیونیسم مسیحی، به آن اعتقاد دارند، واقعه آرماگدون است. این ایدئولوژی در واقع یک نحله فکری خاص است که دارای نگرشی آخرالزمانی است و بنیادگرایان مسحی علاقه زیادی به این موضوع داشته و به همین خاطر، به طرق مختلف به ارائه اطلاعات و تبلیغات وسیعی در این رابطه پرداخته اند....

ادامه نوشته

آرماگدون چیست ؟

آرماگدون چیست ؟

كلمه آرماگدون(Armageddon) یا هرمجدّون واژه ایست یونانی که از ترکیب دو کلمه «هر» به معنی تپه یا کوه و «مجدّون» به معنی بلند ، مشرف و یا شریفان تشکیل شده است. 
در اصل این واژه نام منطقه ای است در ۲۰ مایلی جنوب شرقی بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی واقع شده و در طول تاریخ ، شهری استراتژیك بوده است.در عهد قدیم کتاب مقدس نیز چندین بار به نبردهای رخ داده در این محل اشاره شده است...

ادامه نوشته

سلسله جلسات مهدویت حضرت آیت الله دکتر قرهی(حفظه الله) - جلسه پنجم

فصل پنجم اصول ظاهریّه و اصل حقیقی بیان شد امامت به عنوان اصل اوّل اصول دین است و خداشناسی¬ به-وجود نمی¬آید إلّا با شناخت امام. پروردگار عالم فرموده است: ائمّه، عامل هدایت مردم به امر ما و خواسته ما هستند، «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا» . بیان شد اصل در حقیقت آن چیزی است که شیئی غیر از خودش بر آن قرار بگیرد «ألاصلُ ما یُبنی عَلَیهِ شَیءٌ غَیرُه» . گرچه به صورت ظاهر، اصول دین بیان می¬کنیم امّا همیشه اصل یک شیء است و به معنای حقیقی می¬توان این¬گونه بیان کرد که ما چیزی به نام اصول نداریم، بلکه آنچه که به عنوان اصول بیان می¬شود، اصول ظاهریّه است و بازگشت اصول حقیقیّه همه مطالب به توحید یعنی شناخت پروردگار عالم است و این شناخت فقط از راه امام شناسی میسور می¬باشد. آنچه به عنوان اصل معاد بیان می¬شود، همان توحید است «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» . این ¬که بیان می¬شود یک اصل توحید و یک اصل معاد داریم، از باب مصداق برای تبیین به انسان¬هاست و إلّا معاد همان توحید است. وقتی ما عدالت را به عنوان یک اصل بیان می¬کنیم، در حقیقت قائل به وجود عدالت در توحید هستیم و از این باب، این دو اصل را جدا کردیم که اهل جماعت این را در پروردگار عالم به عنوان یک اصل ضروری نمی-دانند، در حالی ¬که ما قائلیم عدالت باید در وجود پروردگار عالم باشد و جدا نمودن عدالت از پروردگار عالم آن هم به عنوان یک اصل، در حقیقت تبیین نوع خلقت است که حضرت حقّ هر چیزی را براساس عدل خود جایگزین کرده است و إلّا خود عدل هم به عنوان صفت پروردگار عالم است و نمی¬شود به عنوان یک اصل قرار بگیرد.  در باب اصل نبوّت که به تعبیری رسالت بیان می¬شود، باید گفت: امر پروردگار عالم «بِأَمْرِنا» در رسالت تبلور پیدا می¬کند، ولی «يَهْدُونَ» در امامت است، نه در رسالت. گرچه نوعی از امامت درون رسالت وجود دارد امّا اصل کار رسالت در حقیقت تبیین امر پروردگار عالم است و هدایت در امامت تبلور حقیقی پیدا کرده است، «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا». لذا این ¬که اصول دین را بر پنج قسم تقسیم¬بندی کردند، عنوان حقیقی در مقام ورود برای آن نیست و فقط در مقام تصویر به ذهن برای یافتن حقیقت اصل آن¬گونه بیان شده است. اصل حقیقی همان توحید یعنی شناخت وحدانیّت پروردگار عالم است؛ یعنی همه چیز از اوست و به او هم ختم می¬شود. لذا تمام عالم، ملائکه الله و وسایل خلقت برای شناخت پروردگار عالم است و اصل، اوست.

ادامه نوشته

شهادت امام هادي(علیه السلام)تسلیت باد

السلام علیک یا علی بن محمد الهادی



نقش امام هادي(علیه السلام) در انديشه مهدويت

نويسنده:خليل پورمنصوري
منبع:روزنامه کیهان – شماره 18983
در مقاله حاضر نويسنده ضمن تشريح كاركردهاي انتظار و جايگاه انديشه مهدويت در دوران امام هادي(علیه السلام) به تلاش خلفاي عباسي براي انحصار اين تفكر در خانه خود و محدوديتهاي شديد آنان نسبت به حضرت هادي براي ممانعت از گسترش انديشه مهدويت در جامعه پرداخته است كه آن را از نظر مي گذرانيم.

كاركردهاي انتظارانديشه مهدويت يكي از بنيادي ترين انديشه هاي اسلامي است كه كاركردهاي چندي دارد. هرچند نمونه هايي از اين دست در شرايع آسماني و وحياني و حتي اديان غيرتوحيدي وجود دارد ولي مسأله انتظار و ايجاد جامعه جهاني عدالت محور، در انديشه اسلامي از جايگاه ويژه اي برخوردار مي باشد.
ادامه نوشته